fredag 10 juni 2016

En omtumlande dag

Vilken omtumlande dag! Undrar när man ska landa? Jag har nämligen fått veta att jag fått en sökt prästtjänst i Umeå landsförsamling och dessutom vunnit en budgivning på ett radhus på Böleäng. Allt hände på samma gång. Så nu flyttar vi till Umeå nån gång i augusti.
Det är många känslor i tankecentrifugen. Jag är:
- Förundrad och ödmjuk över att ha fått tjänsten och att Gud på ett så tydligt sätt har lett mig och ordnat med allt de senaste månaderna.
- Orolig och nästan skräckslagen inför att vid 50 års ålder bryta upp och börja om på nytt.
- Trygg vid att allt vilar i Guds händer och att allt kommer att ordna sig.
- Tacksam över tiden i Piteå. 14 år sätter sina spår. Jag kommer att sakna vänner (inte minst Elias kompisar och deras familjer), arbetskamrater och församlingsbor.
- Inspirerad, förväntansfull och nyfiken på allt det nya som väntar i Umeå, både på jobbet och utanför.
- Glad och lättad över att komma närmare Ulrika (det är bara ett stenkast mellan hennes lägenhet och mitt radhus), att ge vårt förhållande en chans att växa vidare. Äventyret fortsätter!

Inga kommentarer: