måndag 17 oktober 2011

Hur man platsar i Ferrariteamet

Det verkar vara stora däckbytarhelgen i helgen, åtminstone här uppe i norr. Själv väntar jag nog nån vecka till, men broschan var igång igår. Sen skickade han ett mycket intressant sms som visar att han faktiskt platsar i Ferraris serviceteam i formel 1. Så här skriver han:
HRT (= sämsta F1-teamet), släng er i väggen. En timme från soffa till soffa. jag platsar snart i Ferraris team:
  • Ett depåstopp tar ca 24 sekunder. De är minst 15 personer. 24 sekunder x 15 personer = 6 minuter
  • De har 4 bultmaskiner och 4 bultar. Jag har 20 bultar, dvs 5 ggr fler. 6 minuter x 5 ggr fler bultar = 30 minuter.
  • De har 2 domkrafter och jag har 1. 30 minuter x 2 domkrafter = 1 timme.
  • Det är alltså exakt den tid jag hade. Med andra ord borde jag platsa i Ferrari

1 kommentar:

Eva Karlsson sa...

Haha Underbart / Eva K