måndag 17 maj 2010

No man is an Iceland

Nu håller det återigen på att vara lite för länge sen jag bloggade, så det är väl dags att göra nåt åt saken. Kanske ta upp ett ämne jag har haft i pipeline ett tag? Så med risk för att vara för sent ute, tänkte jag bara nämna de två roligaste skämten jag hört när det gäller vulkanutbrottet på Island. Det är för övrigt rätt intressant att vi människor verkar bearbeta många världshändelser, inte minst katastrofer, med humorns hjälp...

Hursomhelst:

  • Vulkanutbrottet på Island kom som en rejäl överaskning.
  • När jag dör vill jag bli kremerad och att askan ska spridas över Island.
Till sist försökte jag mig på en limerick...
En strandsatt man i Alaska
försökte komma hem, trots all aska
men resorna blir dryga
när man inte kan flyga
men värre är det att traska

Inga kommentarer: