fredag 1 januari 2010

Gott Nytt År

Kära bloggläsare, kända och okända: Jag vill mest bara önska er ett riktigt Gott Nytt År!
(Hmm... den formuleringen kände jag igen...)

Det har inte blivit så mycket bloggat på senaste tiden, tyvärr. Inte ens de aningen lugnare mellandagarna har kunnat locka mig till tangenterna, men så får det vara. Nu har vi avslutat 2009 och påbörjat det nya året. Det känns, som alltid, riktigt inspirerande. Det är en skön känsla att vända blad, att göra bokslut och se framåt, att bryta vissa invanda vanor och ta nya tag.

2010

Det känns lite konstigt, åtminstone att skriva, 2010, ett nytt decennium. Jag har ju inte varit med om så många decennieskiften tidigare. Jag minns inte när 60-talet blev 70-tal, men de följande tre decennieskiftena minns jag desto bättre. Det här är givetvis inte lika hypat som det förra, men visst känns det spännade med ett nytt årtionde?! Härligt!

Svårt att veta vad detta decennium kommer att innebära, men en sak vet jag: Jesus är redan här, så jag behöver inte vara orolig! Han har allt i sin hand.

Inga kommentarer: