söndag 11 oktober 2009

Äntligen!

"Äntligen!" är inte enbart det ord som Gert Fylking brukar använda i litteraturnobelpristagarsammanhang (och som Peter Englund så mästerligt förekom detta år genom att själv utbrista "Äntligen!" när han kom ut ur sammanträdesrummet i Börshuset i Gamla Stan. Det visar på en stor portion välbehövlig humor i dessa sammanhang).

"Äntligen!" kan jag även säga om:
1. Jag bloggar igen efter en torrperiod på dryga två veckor.
En av orsakerna är:
2. Datorn är ledig här hemma. Det är den nästan aldrig.
Detta faktum gör att:
3. Jag snart kommer att köpa en bärbar dator.
och:
4. Aktivera det bredband som legat och väntat sen i maj.

"Snart" är dock rätt så relativt... men det är klart närmare än för några dagar sen.

Jag hoppas att jag i morgon bitti även kan säga "Äntligen!" om:
1. Jag kom mig i säng före midnatt.
2. Jag läste några sidor i nån bok (utan att somna).
3. Elias sov en hel natt utan att vilja ha välling.
4. Jag vaknade utvilad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips ang Elias välling. Ge honom vatten i stället. Att han vaknar och vill ha välling beror på att han är törstig, inte hungrig. Och det gör ingenting om han har en flaska med vatten bredvid sig i sängen.

Tomas sa...

Gimbs tips är beprövat och fungerade även hos Fam Olsson.