lördag 9 mars 2019

Inför finalen

Ikväll är det dags för finalen i Melodifestivalen. Årets upplaga har som vanligt varit mycket blandat, men finalfältet är i stort sett som jag önskat. Jag märkte förresten under Andra chansen att jag undervärderat Arvingarna och deras låt. Kanske var det tillkomsten av ytterligare en sångstämma som gjorde det, jag vet inte. Den sprider glädje i alla fall.
 
Så här rangordnar jag finalfältet:
1. "Too Late For Love" - John Lundvik
2. "On My Own" - Bishara
3. "Victorious" - Lina Hedlund
4. "Hold On" - Hanna Ferm & LIAMOO
5. "Ashes To Ashes" - Anna Bergendahl
6. "Not With Me" - Wiktoria
7. "I Do" - Arvingarna
8. "Hello" - Mohombi
9. "I Do Me" - Malou Prytz
10. "Chasing Rivers" - Nano
11. "Torn" - Lisa Ajax
12. "Norrsken (Goeksegh)" - Jon Henrik Fjällgren
 
Kommentar: Många riktigt bra låtar. Jag kan faktiskt se de fem-sex första som vinnare, även om jag - obviously - föredrar John Lundvik, både för låten, sången och personligheten. Platserna 7-12 är klart svårare att rangordna. Inget fel på nån av dem, men jag ser dem i alla fall inte ståta med sångfågeln efter kl.22 ikväll.

Inga kommentarer: