söndag 19 december 2010

Kryper sakta tillbaka

Oj, vad det tog tid att komma tillbaka till bloggen. Huvudorsaken är den skilsmässa som jag och min fru går igenom. Det har varit en jobbig tid, men det är ändå rätt beslut. Det har varit kämpigt i många år, men till slut kom jag fram till att det inte alltid är bäst att hålla ihop för barnens skull, även de far illa. Jag ser ljust på framtiden för oss alla fyra, även om det nog tar lite tid innan vi är där. En skilsmässa är aldrig lätt och aldrig lycklig, så mycket kan jag ju säga.

Jag tänker inte skriva nåt mer om detta här och nu. Jag är gärna personlig, men jag vill absolut inte vara privat. Därför lämnar jag det så här. Men jag känner att det är dags att bloggen så sakteliga börjar återkomma till livet, parallellt med dess ägare...

3 kommentarer:

Frida sa...

Fina Sven-Bertil!
Du är så välkommen tillbaka!

Kram! Kram! Kram!

Ingela sa...

Men å så tråkigt. Fast jag som gjort den resan själv är ganska säker på att ingen tar det steget av en nyck, eller förhastat, som det ibland sägs. De flesta håller nog ut så länge det går och kanske lite längre. Hoppas att du är vid så gott mod som tonen i bloggposten anger. Kram!

Fanny Larsson sa...

Hej Sven-Bertil! Hoppas att du mår något sånär bra. Jag tänker på dig och ber för hela er familj.

Hoppas vi ses i Piteå när jag är hemma någon gång!
Många kramar
Fanny (gammal KU: are)